Join also our Discord channel! Click here.

Far Cry 5 models modding tool

Post questions about game models here, or help out others!
Ganic3000
veteran
Posts: 102
Joined: Sat Jul 16, 2016 8:13 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by Ganic3000 » Wed May 27, 2020 4:28 pm

daemon1 wrote:
Wed May 27, 2020 10:21 am
Вот и напишите конкретно что делается. Версии и файлы.
Я решил данную проблему с UV, (только частично исправляет, но нужны конкретные параметры для этого)
Это действительно в самом UE4 такой косяк при импорте fbx.
Данную проблему решил методом тыка. :D
Наглядно показываю, как решить проблему с UV в UE4 (только частично исправляет).
https://youtu.be/5AzyHiemQI4
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Vladimir Goth
ultra-n00b
Posts: 1
Joined: Wed May 27, 2020 8:12 pm

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by Vladimir Goth » Wed May 27, 2020 10:41 pm

Import xbg to blender? Step by step.

legendhavoc175
beginner
Posts: 28
Joined: Sat Sep 07, 2019 4:06 pm
Has thanked: 1 time

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by legendhavoc175 » Fri May 29, 2020 1:51 am

OK
I have fixed the UVs, make sure to enable full precision uvs in the static mesh editor

@daemon1
but there is still another issue with imported clothing for first person

https://i.imgur.com/550woMQ.jpg

hands are duplicated for some reason....
i'm not sure why it does this, this can happen when applying NPC clothing models onto the player however

I Robin Dude
ultra-n00b
Posts: 2
Joined: Thu Jun 04, 2020 11:27 am

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by I Robin Dude » Thu Jun 04, 2020 11:31 am

Добрый день! Очень интересует возможность утилиты в плане импорта моделей хотя бы в FBX, а именно моделей, пропсов, растительности и прочего подобного. Возможно сможем сотрудничать. Если что я в дискорде _Robin_ #4767
Отпишитесь пожалуйста. Спасибо.

Ganic3000
veteran
Posts: 102
Joined: Sat Jul 16, 2016 8:13 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by Ganic3000 » Thu Jun 04, 2020 12:13 pm

I Robin Dude wrote:
Thu Jun 04, 2020 11:31 am
Добрый день! Очень интересует возможность утилиты в плане импорта моделей хотя бы в FBX, а именно моделей, пропсов, растительности и прочего подобного.
Чем блендер не нравится?
Импорт xbg и на экспорт в fbx.)

Но есть один минус у моделей таких как растительность и дома, у них не настроена развертка UV. Потому что она настраивается в материале параметры title или как там.

I Robin Dude
ultra-n00b
Posts: 2
Joined: Thu Jun 04, 2020 11:27 am

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by I Robin Dude » Thu Jun 04, 2020 1:05 pm

Ganic3000 wrote:
Thu Jun 04, 2020 12:13 pm
I Robin Dude wrote:
Thu Jun 04, 2020 11:31 am
Добрый день! Очень интересует возможность утилиты в плане импорта моделей хотя бы в FBX, а именно моделей, пропсов, растительности и прочего подобного.
Чем блендер не нравится?
Импорт xbg и на экспорт в fbx.)

Но есть один минус у моделей таких как растительность и дома, у них не настроена развертка UV. Потому что она настраивается в материале параметры title или как там.
Ну блендер так блендер. Я не имею опыта в импорте моделей, поэтому и обращаюсь. UV сбито? Тяжело будет настроить её?

Ganic3000
veteran
Posts: 102
Joined: Sat Jul 16, 2016 8:13 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by Ganic3000 » Thu Jun 04, 2020 2:15 pm

I Robin Dude wrote:
Ну блендер так блендер. Я не имею опыта в импорте моделей, поэтому и обращаюсь. UV сбито? Тяжело будет настроить её?
Либо в том же блендере можно настроить развертку либо в 3D Максе или другом 3D редакторе в котором можно работать с разверткой.

daemon1
M-M-M-Monster veteran
M-M-M-Monster veteran
Posts: 2150
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:12 pm
Has thanked: 52 times
Been thanked: 1683 times

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by daemon1 » Sat Jun 06, 2020 10:17 am

legendhavoc175 wrote:
Fri May 29, 2020 1:51 am
I have fixed the UVs, make sure to enable full precision uvs in the static mesh editor
You did NOT fix them. You just made a workaround to make your broken UVs work by increasing precision.
UVs are still broken, and its not blender, most probably all your problems are related to broken importer scripts.

legendhavoc175
beginner
Posts: 28
Joined: Sat Sep 07, 2019 4:06 pm
Has thanked: 1 time

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by legendhavoc175 » Sun Jun 07, 2020 8:52 pm

daemon1 wrote:
Sat Jun 06, 2020 10:17 am
legendhavoc175 wrote:
Fri May 29, 2020 1:51 am
I have fixed the UVs, make sure to enable full precision uvs in the static mesh editor
You did NOT fix them. You just made a workaround to make your broken UVs work by increasing precision.
UVs are still broken, and its not blender, most probably all your problems are related to broken importer scripts.
they work in-game, so they are not broken
there HOWEVER IS something that is still broken
The Double-Hands issue.... https://i.imgur.com/550woMQ.jpg

and the inability to convert weapon and vehicle models

which i might have an idea on how to fix ;)

Ganic3000
veteran
Posts: 102
Joined: Sat Jul 16, 2016 8:13 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by Ganic3000 » Mon Jun 08, 2020 5:48 am

daemon1 wrote:
Sat Jun 06, 2020 10:17 am
В последней версии вашего инструмента никаких изменений, как с оружками так и с тачками :)
Проблема в том, что код в XBG выглядит совсем иначе. У персонажей двойной путь прописывается без имен шейдеров, а у оружие и транспорта с начало путь до материала и чуть ниже имя шейдера для материала.
В блендере не имена материалов в материал едиторе показывает, а только имена шейдеров.
При преобразования из UE4 в XBG(veh_sedan_domestic.xbg) и результат в игре ...

Code: Select all

D:\Softs\fc5mod_models>fc5mod_clothes.exe ue4/veh_sedan_domestic.uasset 0/veh_sedan_domestic.xbg
Max pos = 2,953898
Max UV = 15,40625

Необработанное исключение: System.OverflowException: Переполнение в результате выполнения арифметической операции.
   в UE4.ue4.Main(String[] args)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

daemon1
M-M-M-Monster veteran
M-M-M-Monster veteran
Posts: 2150
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:12 pm
Has thanked: 52 times
Been thanked: 1683 times

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by daemon1 » Mon Jun 08, 2020 4:07 pm

Ganic3000 wrote:
Mon Jun 08, 2020 5:48 am
В последней версии вашего инструмента никаких изменений
Так не было никаких новых версий, откуда могли взяться изменения?

Ganic3000
veteran
Posts: 102
Joined: Sat Jul 16, 2016 8:13 pm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by Ganic3000 » Mon Jun 08, 2020 5:31 pm

daemon1 wrote:
Mon Jun 08, 2020 4:07 pm
Ganic3000 wrote:
Mon Jun 08, 2020 5:48 am
В последней версии вашего инструмента никаких изменений
Так не было никаких новых версий, откуда могли взяться изменения?
Вы же второй раз обновление заливали, там что-то с невидимым оружием пытались решить вопрос и с ошибкой скелета, инструмент не распознавал имя скелетона FRAME оружия.

daemon1
M-M-M-Monster veteran
M-M-M-Monster veteran
Posts: 2150
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:12 pm
Has thanked: 52 times
Been thanked: 1683 times

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by daemon1 » Mon Jun 08, 2020 6:09 pm

Ganic3000 wrote:
Mon Jun 08, 2020 5:31 pm
Вы же второй раз обновление заливали, там что-то с невидимым оружием пытались решить вопрос и с ошибкой скелета, инструмент не распознавал имя скелетона FRAME оружия.
Ничего подобного. Ошибки скелета нет, никакой вопрос я решать не собирался. За последние 3 месяца я не делал обновлений. А последнее обновление 3 месяца назад было связано с какой-то курткой, которая не конвертировалась.

legendhavoc175
beginner
Posts: 28
Joined: Sat Sep 07, 2019 4:06 pm
Has thanked: 1 time

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by legendhavoc175 » Sun Jul 12, 2020 5:59 am

daemon1 wrote:
Mon Jun 08, 2020 6:09 pm
Ganic3000 wrote:
Mon Jun 08, 2020 5:31 pm
Вы же второй раз обновление заливали, там что-то с невидимым оружием пытались решить вопрос и с ошибкой скелета, инструмент не распознавал имя скелетона FRAME оружия.
Ничего подобного. Ошибки скелета нет, никакой вопрос я решать не собирался. За последние 3 месяца я не делал обновлений. А последнее обновление 3 месяца назад было связано с какой-то курткой, которая не конвертировалась.
regarding said update, there is still an issue of duplicated mesh in first person
https://i.imgur.com/67ig50O.jpg
https://i.imgur.com/OG5PJr0.jpg
https://i.imgur.com/JYAXH0C.jpg
https://i.imgur.com/PRONJX7.jpg

this issue is very noticeable as can see,
most people who I have presented this issue to think that there is some sort of flag in the xbg to disable the duplicate mesh, even a dev from a previous Far Cry game that developed the clothing system that FC5 uses, said that the mesh was being rendered in first person AND in the world.
I think the tool was based around third person models, so I think the tool needs an update to be compatible with First Person models.....

there's also another bug in which the models are severely degraded after export to xbg
https://i.imgur.com/MyDvSNK.jpg
left is the exported xbg, right is the original FBX

along with a lack of smoothing, some of the verts of the mesh are either moved or heavily distorted
example of moved/distorted verts below....
https://i.imgur.com/QdHOzpU.jpg

daemon1
M-M-M-Monster veteran
M-M-M-Monster veteran
Posts: 2150
Joined: Tue Mar 24, 2015 8:12 pm
Has thanked: 52 times
Been thanked: 1683 times

Re: Far Cry 5 models modding tool

Post by daemon1 » Thu Jul 23, 2020 4:55 pm

legendhavoc175 wrote:
Sun Jul 12, 2020 5:59 am
along with a lack of smoothing, some of the verts of the mesh are either moved or heavily distorted
You are probably still using the same incorrect importer that makes broken models.
Dont tell me about it, this is not a problem of my tool.

Considering you didnt tell me what are you using, not answering my questions and not following my advices, I'm not going to look into these models.

Post Reply